Ostaci višestoljetnih mezarluka kao arheološka turistička atrakcija : Restitucija preko Hadži Mujage i France Prešerna – Reis Kavazović u sred Sarajeva između stambenih zgrada uz Sud i Poštu u malom parku zacrtao gradnju još jedne džamije zbog čega su promijenjeni Regulacioni planovi
* Nema ništa ljepšeg nego kad sa prozora stambene zgrade možeš uživati u ostacima nekadašnjih grobova i kad djecu umjesto u park ili dječju oazu možeš izvesti da se igraju u ‘haremu’ džamije. Najnovije slavlje i ‘svečani otvor arheološkog parka’ novije džamijske zajebantske smicalice u ulici Branilaca, prostora u srcu Sarajeva stiješnjenog između stambenih zgrada i saobraćajnice koje nam je priredila Islamska Zajednica BiH u Sarajevu sa vlastima opštine Centar, označilo je drugu fazu otimanja državne imovine i gradnje još jedne ko zna koje po redu džamije u glavnom bh gradu, procesu koji traje još od 2003/04 godine.
Riječ je o nekadašnjem parku ‘France Prešern’, jednoj od rijetkih oaza potrebnog zelenila u Sarajevu koji je upornim i bezobraznim djelovanjem Reisata i vlasti Sarajeva prvo pretvoren u park ‘Harem Kalin hadži-Alijine džamije’, potom kad je Reis pretumbao sve ranije urbanističke dozvole i papire prostor je dobio ime’ arheološki park’ na kojem u ‘trećoj fazi’ kako javljaju iz Direkcije za vakufe, ide gradnja davno nestale ‘Kalin-hadži Alijine džamije’.
* Ludilo gradnje džamija po BiH a posebno po Sarajevu koje je otpočelo uz bh rat i nastavilo se kasnije te traje i dalje, nije samo iz ljubavi prema ‘bogomoljama koje su srušile one mračne komunističke vlasti‘, na sceni je javno otimanje države imovine i uvođenje Zakona o restituciji kojeg nema na velika vrata, te agresivno zauzimanje atraktivnih i poželjnih lokacija i uvećanja imovine IZBiH. Da se razumijemo ako hoćemo, u Sarajevu ima više džamija nego muslimana ali ovaj trend megalomanskog povratka Osmanske vladavine je katastrofa i vlasti i države i daje mogućnost da sutra ili prekosutra, na osnovu nekakvih kopija, crteža ili slika, Rijaset zatraži da se usadi i džamija uz bh Predsjedništvo, Narodno Pozorište ili na bilo koju drugu lokaciju, budući da je sve to nekada bilo Otomansko, što znači vakufsko ili Reisovo.
* Slučaj ‘Kalin-Alijine džamije’ je školski primjer izigravanja odsustva Zakona o restituciji (povratka oduzete imovine) u sprezi Rijaseta i vlasti i već je uspješno izveden na primjeru Bakr-babine džamije i ‘arheološkog parka Atmejdan’, na primjeru sarajevske Vijećnice i na mnogim sličnima, ne vrijedi nabrajati dalje.
Nema nikakve logike osim islamizacije prostora i otimanja imovine a što smo vidjeli i na ‘slučaju’ Lakišića harema u Mostaru ili u nekim drugim gradovima (osim u Republici Srpskoj gdje Reis nije zainteresiran ni za šta drugo osim za krčmljenje i mezarluka i zemljišta jer tamo ni bh država nema interesa), da se na osnovu ‘pronađenih ostataka groblja‘ i crteža te kopija šerijatskih zemljišnih knjiga zatraži i dobije i prostor i džamija. Tim prije što džamija u Sarevu ima na pretek i osim zapišavanja terirotija i ‘vraćanja našim korjenima’ u kojima nema puno prostora za zajedništvo ničemu drugom posebno ne služe, tako da s pravom možemo reći da glavni bh grad zaista ima više džamija nego Teheran obzirom na broj stanovnika. Ali zato i Reis i njegova privatna firma imaju imovinu ogromnu kao država što oni zapravo i jesu i otpočeta islamizacija glavnog grada sa Alijom Izetbegovićem nastavlja se sa ‘Kalin-Alijom’ i ovom najnovijm džamijologijom.
* Ko iole trezveno pogleda sliku uz ovaj prilog i pogleda šta nosi pogled sa zgrada na ‘arheološki park’ može ako hoće iskreno zaključiti da tu nema prostora za džamiju i da je ne primjereno je tu sagraditi međutim, iako ‘ne znaju kako će i gdje je smjestiti jer su zgrade na jednom dijelu temelja bivše džamije, naći će mo rješenje’, tvrde iz Direkcije za vakuf.
Podsjećamo, kako je otpočela ova operacija uzimanja parka za buduću džamiju, najkraće što se može.
Na tom lokalitetu je do 2004. postojao neuređen i zapušten Prešernov park sa spomenikom ovog slovenačkog pjesnika i Slovenija je putem društva ‘Consortium Artisticum’ uložila i truda i novaca da se taj prostor uredi, dobili su sve potrebne urbanističke i druge saglasnosti ali najednom se ‘desilo udruženje naroda Hadži Mujaga Mehremić’ i opšta ‘pobuna‘ džematlija koji su zatražili demonstracijama da se sve stopira. ‘Šta je nama Prešern’ koj će nam klinac ovdje ‘kad nema Muse Ćatića u Ljubljani’, hoćemo da se park zove ‘Kalin-hadži Alija’… Fatmir Alisphaić današnje ‘britko pero demokratije’ je Slovence prozvao ‘okupatorima’ koji su ‘napali suverenitet BiH’, a onda je uslijedilo javno klanjanje namaza u tom parku i nestalo Prešerna. Vlasti su Park preimenovale po zahtjevu Reisata i od te godine krenulo se po fazama u ‘istraživanje lokaliteta’ i pretvaranje istog u ‘arheološki park’ koji je jučer svečano tvoren. Poslije nepisanog bh pravila da su sve džamije i sve tekije i svi mektebi ili haremi ‘spomenici državne kulture‘, ovo najnovije sa ‘arheologijom’ je kao kocka po pilavu.
* Promijenjen je Regulacioni plan tog dijela grada, Reis se hvali da ga je to koštalo jedan milion KMa ali se isplatilo, na svečanosti se može čuti i ovo. ‘Ovdje će dolaziti djeca i diviti se našoj sadašnjost i budućnosti. Biće to prostor koji spaja prošlost i sadašnjost i novo mjesto okupljanja u srcu grada’, kaže čak i premijer Kantona Sarajeva Nihad Uk, dok ispod betona i žica stanovnike sa prozora dočekuju ‘pronađeni’ nišani nekakvih davnih ostataka grobova. Morbidna turistička atrakcija je spremna za slijedeću fazu. Nema ljepšeg prizora za ovo ‘spajanje sadašnjosti sa budućnošću‘, jer kaže direktor Direkcije vakufa da će se uskoro u trećoj fazi tu napraviti džamija ‘na osnovu kopije slike’ koja je izgrađena 1535. a koju su komunisti srušili 1947.godine. ‘Osim džamije tu će biti i harem i mekteb i soba za edukaciju žena’.
* Braćo džamijaši, samo naprijed. Komunisti su srušili još stotinu džamija u Sarajevu ne zato da bi se grad gradio i širio već da napakoste Osmanlijama, da nisu sad bi u Sarajevu bile samo džamije, tekije, fiskije i haremi, zato naprijed, nema stajanja dok se ne dostigne povratak u prošlost. I dok ne dostignemo cilj ‘džamija po glavi stanovnika‘. Mogli ste, trebali i bilo bi prirodnije da ste sručili kao komunisti te zgrade sve uokolo pa izgradili ne samo džamiju već i ‘islamski kulturni centar‘, ako zafali prostora mogli ste sručiti i Poštu i Sud, zašto da ne, neka se spaja sadašnjost i budućnost.
Ako islamistima u vjeri i vlastima Sarajeva Prešern ne znači mnogo i to se da razumjeti. Međutim šta onda njima znači Kalin-hadžija za kojeg se jedva zna da je postojao i šta im znači džamija uz Poštu i Sud u centru grada, u uglu-trouglu gdje nema mjesta ni za veći dječji tobogan?
To znači mnogo. Sve. IZ BiH je odavno državu preotela za sebe i za povratak na Otomansko carstvo dok je Sarajevo postalo pravi ‘Muslimanski Jeruzalem’. Evropsk nije garant. Siroti dobri Kemal Monteno je ‘džaba krečio‘ sa svojom pjesmom glavnom gradu. Da nije, bio bi bar on umjesto Prešerna važniji Sarajevu od nekakvog hadžije Mehremića ili hodže Kalina.
photo : prostor parka France Prešern na kojem će se graditi džamija, Sarajevo, arhiv