Mislim da nema nikog sa područja nekadašnje Yugoslavije ko nije bar jedanput odgledao neku od desetak emisija za zabavu i dokolicu moćne tv kuće ‘Grand production’, smišljene za gladan, izgubljen i primitivan narodski puk. Posebno njen tv show ‘Zvezde Granda’, i ako takva osoba postoji, imala se za šta i roditi, mada sumnjam da takvih ima.
Jer, ova kablovska tv produkcija u formalnom vlasništvu Saše Popovića i Lepe Brene, dvojca iz predratnog omiljenog ‘Slatkog Greha’ koji je žario i palio bivšom ‘Yugom’ a zapravo u stvarnom posjedu grčkog magnata i milionera pod imenom Minos Kirjaku nije ništa drugo do kopija sestrinske, skoro iste tv kič-kuće ‘Pink’, nekadašnjeg pionira Slobodana Miloševića, danas vlasnika svega i svačega, čak i avio-kompanije ružičaste boje.
Kad su se početkom aprila 2014 godine skačili međusobno oko podjele plijena, Saša Popović i Željko Mitrović su napravili fin i bogat razlaz. Saša i Brena su sporazumom sa grčkim milijarderom uz ogromnu lovu osnovali svoju tv kuću a Željku ostavili ‘Parove’, ‘Farme’ i još štokakve porno uratke sa predznakom nacionalnog ponosa i slave.
Jedna od udarnih emisija ‘Granda’ je svakako tw show ‘Zvezde Granda’, muzičko/zabavna šarada sa puno kiča, neukusa i neviđene javne blamaže, koja je zasjenila i zatrovala čitave prostore Balkana. Emisija koja iz sezone u sezonu proizvodi ‘zvezde’ iz reda muzike, zapravo u bobu iste klonove i zvijezda i muzike, čitavu armiju mladih željnih slave koji za sitnu lovu uz precizan ugovor mlati pare za Sašu i Brenu sedam godina, odrađujući svoju popularnost.
No, i ‘Pink’ ima svoje ‘zvezde’, ovdje je riječ o nečem drugom iako se ova hiperinflacija ‘zvezda’ ne može izbjeći ni zaobići. Ako se nastavi ovakvim tempom, čitav Srbija, Bosna, Hrvatska, Makedonija i Crna Gora, a bogami i Hrvatska biće preplavljene ‘zvezdama’. Odosmo svi na nebo, među zvijezde.
Jasno je kao dan zašto je napravljena ovakva televizija i kome ona treba. ‘Pink’ je to odavno prepoznao i uz pomoć Mitrovića a uz podršku Miloševića, narodu je trebalo i ‘hljeba’ i ‘igara’, da ne razmišlja ni o čemu drugom nego o pjesmi i uspjehu. Nešto kao ‘american dreams’, ili u prijevodu ‘srpski san’ o životnom uspjehu. Što i funkcioniše, nema te sile da to zaustavi, to nisu uspjele stopirati čak ni NATO bombe.
A da bi neko postao zvijezda, to i nije baš teško, sudeći po pravilima koja je uveo Saša Popović. Što više sise, guzice, tetovaže, dugih nogu i velikih štikli, to veći broj glasova. I od žirija i od sirotog puka koji to posmatra kod kuće i zove na skupe telefonske impulse. Kada ne izostaju ni skupe reklame, jer se to traži i gleda.
U žiriju Saše Popovića pravila su takva da se pjevanje najmanje ocjenjuje. ‘Stajling’ i fizički izgled su na prvom mjestu, a kao šećer po pilavu su pravila Popovića po kojima je on iznad žirija.
Tako nam se kroz formu takmičenja za dobru pjesmu servira pornografija na velika vrata, čak su i komentari žirija tako slatko servirani seksistički da je to prava milina.

ajel1

U žiriju sjedi šest odabranih i poznatih muzičara i pjevača ali malo ko od njih ocjenjuje ono što čuje, zna se šta se traži. ako propuste to ‘vidjeti’ budući da je ispred kandidata koji pjevaju zavjesa, Saša Popović to ‘ispravi’ : ‘joj da je samo vidite, ne bi tako glasali’.
U poslednje vrijeme Jelena Karleuša, nekakva srbijanska starleta u kostimu pjevačice posebno izaziva mučninu u stomaku ali svako njeno javljanje povećava gledanost pa Popović to obožava. Ponekad se glasanje pretvori u čitav cirkus i glupu raspravu, ali sve ‘ide dalje’, ‘ide dalje’, jer Popović svojim tasterom i šalčetom oko vrata kao zaštitnim žigom, može šta god hoće uraditi i odlučiti kako on želi, žiri je tu samo da se upotpune nekakve norme i pravila.
Karleuša je u svojim komentarima otišla duboko da dublje ne može, pravo je čudo da niko od kandidata nije do sada postupio normalno i građanski pa ovoj napuhanoj seksualno opterećenoj i bezobraznoj ‘mega ribi’ kako se sama tituliše sasuo u lice ono što joj pripada.

Jelena svako malo vremena časti kandidate uvredama od kojih se normalnom insanu povraća, a njene striptiz tačke uz stolicu i oko stolice i njene i Šabana Šaulića su prava priča za sebe. I za Sašu Popovića, jer zna da to donosi gledanost. ‘Ubijaš me majke mi, dosadan si’. ‘Nije ti ovo Kakanj’. ‘Izgledaš kao tetka iz..’. ‘Vi ste jedno veliko ništa..’ ‘Vaše pevanje je ruralno ..’ ‘Nikada nećete postati zvezda’. ‘Moj polni organ je moj mozak’..
Dosta nabrajanja. Jedini članovi žirija koji joj se, makar to bilo i izrežirano suprotstave jesu Dragan Stojković Bosanac, poznati muzičar i umjetnik rodom iz Konjica, koji živi i radi u Beogradu i koji ocjenjuje pjevanje a ne napumpane sise i stražnjicu te pjevačica Marija Šerifović. Ostali, Šaban Šaulić, Ana Bekuta i Viki Miljković iako pristojni i korektni u žiriju, prešutno ignorišu ispade ove isfrustrirane seksom ‘pjevačice’ ili joj se smiju.
Kako je mladićima i djevojkama koji se znoje pod reflektorima i ovako ružnim i neljudskim riječima, znaju samo oni, i mi koji to gledamo.
Iako imam blizu šezdeset godina, i, iako sam se naslušao i nagledao i pjevača i tv emisija, još nisam naišao na ovakav paranoičan, sraman i primitivan način ocjenjivanja kandidata, kako to čini Karleuša, dajući sama sebi iz emisije u emisiju komplimente samo njoj poznate. ‘Ja sam bre mega riba’, ‘mega zvezda’, ‘prodala sam milione CDa’ i sve u tom stilu. A, majke mi, još nikad nisam ni čuo ni vodio da je iko, u bilo kakvoj prilici slavlja ili praznovanja, ikada naručio ili zapjevao njene ‘hitove’. Koji su, kada sam pretražio tu ‘mega datoteku’, pravi cirkus. I od pjesme i od muzike. ‘Ide maca pored tebe, pazi da te ne ogrebe’, to je jedan od njenih hitova. Ili ‘Insomnija’, pjesma u kojoj Jelena zbog seksa ne može zaspati. Stvarno, sretan je taj narod koji joj kupuje takve hit-bljuvotine.
No, evo nas na početku, narod to treba. To zaslužuju i kandidati, Jelena osjeća da je svaka emisija njenih dva sata monologa odlična šansa da se izreklamira. Da nam pokaže silikonske usne, sise, guzicu i kukove, cijelu svoju ‘silikonsku dolinu’ koja je i pozamašna i poželjna, periku, naočari ili štiklu, i da zaljulja pred kamerama. Kao njen uzor ‘silikonka’ Kim Kardashian, jebeš njene pjesmuljke u kojima od galame erlektronskih zvukova ne čuješ ni Jelenu ni njene emocije.
Kao što bi Popović rekao : da je vidite (kandidata, op. Cross), dali bi joj svoj glas, ja je vidim’.
Seljančica Jelena nazvana pjevačicom je, iako mi to puno smeta, naš odraz u ogledalu. Na koju god tv stanicu obrneš, vidiš slične ‘Jelene’. Gole ili polugole, sa prirodno napunjenim usnama, sa prirodno utegnutom pozadinom i holivudskom frizurom, sa ‘stajlingom’ prodornijim od onog iz života pomenute Kardashian,njene kopije. Koja god cura u kandidatima izađe na scenu, liči na Jelenu, ako ne liči tu je Jelena da je poduči. Svaka ‘pevaljka’ na TV je pljunuta Jelena, uz kandidate nervozno cupkaju mame koje su blizu Jelene. Sve u svemu, čitav prostor Balkana se pretvorio u ‘Silikonsku Dolinu’ gdje svako pojavljivanje, da kažem normalno obučene žene’, izaziva i podsmjeh i reakciju. Aha, vidi je, nije ista kao ‘zvezda’. Roditelji se utrkuju ko će prije i više platiti svojoj curici injekcije kozmetičara ili skalpel hirurga, jer to je jedini put ka uspjehu. A zbog toliko zvijezda i zvijezdica, i ‘Pink’ i ‘Grand’ fabrikuju slične pjesmice za svoje ‘zvezde’, kao one Jelenine. Ili Stojine. Ili, bilo čije. Zbog čega su nam narodne pjesme i njeni izvođači postali samo zabava radi gledanja, a ne užitak slušanja i odmora.

Žalosno, da ne može biti realnije i ljepše.
Jelena je, da se razumijemo seljančica iz provincije koja je uzela lovu ne radeći ništa. Ni korisno ni pamtljivo. Eto, i sada dok sjedi u žiriju i ocjenjuje buduće pjevače, za ništa uzima i lovu, i našu pažnju, i svoju reklamu. Pametna je, nema dileme, britka na jeziku, često samoinicijativno ili uz kakav povod brani i Bosnu i Bošnjake (Bosance, također) zbog čega ovi svršavaju od sreće, ne znajući da je sve to sračunato na njenom tweeter-u ili facebook profilu, pred kakav koncert ili žurku, a ako odbrusi srbijanskom političaru da je potrebno da je vidimo u novinama ili na tv, međutim u duši je i primitivna i drska a u naravi muzički neobrazovana. Klasična sponzoruša sa pokrićem.
Ne može biti bolja za nas i Sašu Popovića. Jer i jedni i drugi to vole, hoće i traže.