Februara 2015. u opširnom intervjuu sarajevskom ‘Oslobođenju’, Reisu l ulema Husein ef. Kavazović se osvrnuo i na rad Islamske Zajednice BiH i ponašanje Bošnjaka, tvrdeći da su vrata ove zajednice ‘svima otvorena’.
‘Želim kazati i da mi nećemo, kao Zajednica, isključiti dijalog sa bilo kime. Ostat ćemo otvoreni za sve ljude, jer ne bismo smjeli učiniti jednu grešku da sve ljude, koji drugačije misle u odnosu kako razmišlja IZ, isključujemo iz društva i da ih tjeramo. Naprotiv, smatram da je važan dijalog i razgovor s tim ljudima….isključivost je, ja to volim kazati, šejtanski posao. Valja saslušati ljude. Zajednica ne smije ući u taj prostor da ne poziva i ne sluša ljude koji su protiv nje….’
Dobro, čak više perfektno, iako je Reis ovaj dio odgovora dao kako bi pojasnio odnos Islamske Zajednice prema vehabijama i radikalnom terorizmu, prateći zbivanja u Bosni, gdje se, da se razumijemo ništa ne dešava bez znanja i miješanja njegove ‘firme’, stiče se utisak da je situacija ‘na terenu’ upravo obrnuta i može se posmatrati u svim aspektima društva i države.
Nema te pore društva od dječjih vrtića do Ustavnog Suda, preko sporta do kulturnih zbivanja u kojima ne dominira isključivost kao glavno oružje Bošnjaka.

drbihAko nije onako kako mi mislimo da jeste, udri i sataniši do nemilosti. Ili će biti kako mi Bošnjaci kažemo ili nema od toga ništa. Od medijskog sataniziranja svega drugačijeg do otvorenih prijetnji ili ugrožavanja.
Šta hoće zapravo Bošnjaci?
Prvo, oko samog izjašnjavanja nacionalnosti koja je Bosni nametnuta a kasnije političkim dogovorima stranaka bez javne rasprave promijenjena i umetnuta u Ustav, nema rasprave. Ili si Bošnjak ili ne postojiš. Prisjetimo se samo prije par godina popisa, Bosanac kao nacionalanost ne postoji. ‘Svi koji se ne izjasne kao Bošnjaci, izdajnici su države’. Bosanac je jednako kao ‘teletabis’. Prije toga uz svake izbore, prateći Ustav, svako ko se htio kandidovati za člana predsjedništva iz reda muslimana, morao je na plakatu pripisati bošnjačku nacionalnost, pročitali smo u medijima kako je rođeni sarajlija (Faruk Šalak) morao sudskim putem izvršiti upis rođenog djeteta kao Bosanca, jer takva rubrika ne postoji u matičnim knjigama. I sudovati 6 mjeseci. Bosanac dakle ne egzistira, makar se rodio ili živio u zemlji koja se zove Bosna. I u kojoj je jezik bosanski.

drbih1Zvanična zastava i grb države Bosne se ortodoksnom i radikalnom isključivošću odbacuje i negira a umire se od patriotizma za Bosnom. Zastava sa ljiljanima, iako ukinuta i zabranjena od 1997 i dalje je u srcima ‘zvanična’. Dakle, ima da postoji, svako onaj ko ne voli tu zastavu je ili izdajnik ili četnik, ili ustaša.
Isto kao Reis, ‘misli’ i Bakir Izetbegović i vrh bh vlasti. U napumpanom ‘slučaju’ Sejfudina Tokića, Bakir nas je sve raznježio svojom pameću : to je zvanična zastava BiH, slikajući se ispred one druge koju kao da je pod prisilom stavio na svoj radni sto. U svim zvaničnim manifestacijama dominiraju više nezvanične zastave sa ljiljanima od onih koje služe samo za slikanje sa stranim državnicima i ambasadorima.
U redu, ali zašto onda neprincipijelno govorimo o isključivosti koju preferiramo po svaku cijenu?
Prigovara se drugima na izmjene imena ulica, škola i trgova, a pogledajmo naše! Prigovara se da drugi ne poštuju odluke Ustavnog Suda a Bošnjaci ih prvi derogiraju, primjeri su brojni.
Govorimo o multietičnosti u multikulturalnosti koje su zapisane u zakonima i u Ustavu, u stvarnosti toga nema. Pusti priče o ‘katedralama, crkvama i sinagogama’, to je pišurija. U BiH se nijedna veća manifestacija ne može održati u vrijeme Ramazana, koncert, čak i tradicionalni događaj ‘SarajevoFest’ se pomjera po nalogu Islamske Zajednice.
Iskučivo se traži uvođenje šerijatskih propisa u dječjim vrtićima (u protivnom Islamska Zajednica pravi svoje, listom po svim gradovima), u školama. Prisjetimo se kad je Emir Suljagić kao ministar obrazovanja uveo propis kojim će djelimično ograničiti ocjene iz vjeronauke, dobio je poštom metak i prijetnju i Emir se prestrojio, ušutio.
Od halal hrane u svim firmama, od ukidanja alkohola u vrijeme posta, do uređivanja odnosa u Oružanim snagama BiH, šerijatski propisi su na snazi u Sudovima i Tužilaštvima (oblačenje), na graničnim prijelazima i aerodromima (sobe za molitve), i svako onaj ko se tome suprostavi, slijedi medijska haranga ili linč, u najgorem slučaju prijetnja. Prijetnje se odašilju i tv kućama i novinarima, svakom onom ko nije na fonu : država Bosna, vjera islam, jezik bosanski.
Ali mi još uvijek živimo u zajedničkoj i sekularnoj državi, tako kažu propisi. Propisi su za međunarodnu zajednicu i za začuđene budale, eto čemu služe.
Dalje, naši ratni zločinci su heroji ili bolje gazije, nema šanse da se zacrtanom isključivošću pomisli drugačije. Uz obavezno pojašnjenje ‘a šta ste vi nama radili?’. Ili ‘ostavite naše gazije, hvatajte svoje’. Na utakmicama (oho, tamo je isključivost otišla malo podalje, čak do fašizma i antisemitizma, a naš sport je samo ogledalo čitavog društva a ne odjek ‘nekih tamo budala’), Bošnjacima je vidljivo sve drugo što nije njihovo. Tako im smeta tetovaža Ognjena Vranješa koja podsjeća na Republiku Srpsku a ne smeta im kad dvije trećine nacionalnih fudbalera u nacionalnom dresu klanja po džamijama u svakom mjestu gdje se igraju utakmice. Bošnjaci govore da je u Bosni svako dobrodošao ali ne trpe nikog osim Bošnjaka i braće Arapa. ‘Autonomaše’ mrze više od četnika ili ustaša. Pozivaju se na čistoću vjere i države a piju, loču kao stoka. Kontrolišu svinjetinu javno po deklaracijama i kozmetici a u kući je žderu nemilice. Šta hoće, neka kažu?
Pa nećemo valjda u isključivost, to je šejtanski posao, kazao je Prvi u Bošnjaka, Reis.
O, da, koketiranje sa takvim frazama, a u međuvremenu graditi i izgrađivati šerijatski sistem u kojem će se po pravilima Bilala Bosnića naći mjesta za svakoga. Ako je ‘fin’ i patriota i ako plaća porez na svoju finoću. U protivnom, u skladu sa šejtanskom isključivošću, ‘eno mu vrata’, neka briše kud hoće. Preko Drine ili Une!
Isključivost postoji i na silnim medijskim forumima gdje se još uvijek ratuje i bljuje vatra do besvijesti. ‘Šta ćeš ovdje idi na svoj sajt’, odgovor je svakom ko ima drugačije mišljenje.
Istorija je pokazala da su Bošnjaci zaista prošli mnogo golgota i užasa, međutim sa šejtanskim poslovima se nije šaliti.
Vjerujem da Reis zna da se sa đavolima i đavoljim poslom nije igrati, zato je to rekao onako kako je rekao. No, ipak, Islamska Zajednica BiH je odavno razradila strukturu i kod kuće i u dijaspori o svom ‘merhametu’ (dobroti), o svojoj čistoti i tu povratka, nažalost nema. Država Bosna je u sredini /narod/, malo nešto zvaničnih organa države okolo nje, a zadnji ‘omotač’ je Islamska Zajednica. Koja nas čuva i brani od isključivosti. Ko zatraži drugačije, može mu se svašta desiti.
Zna se šta žele Bošnjaci, oni hoće islamsku državu po njihovom šnitu, i to ništa nije sporno. Sporno je što dvadest i kusur godina tvrde jedno a ponašaju se na sasvim drugačiji način uz permanentne prijetnje. I bez iskrenog priznanja šta hoće. I uz programe i planove Islamske Zajednice BiH.
A što je u velikom dijelu i glavni kamen spoticanja u državi i u njenom postojanju.
Pišući o ovoj temi i na ovakav način, unaprijed znam šta mogu očekivati od ‘zaštićenog naroda’ i od tolerantnih Bošnjaka, pa ipak ….

photo: Ovako Islamska Zajednica BiH zamišlja multietničku i zajedničku državu bez isključivosti, grafika Reisa Cerića, arhiv Cros